Tilcara - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van marjaencees - WaarBenJij.nu Tilcara - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van marjaencees - WaarBenJij.nu

Tilcara

Door: marjaencees

02 Oktober 2011 | Argentinië, Tilcara

30 september:Cees is jarig en dat gaan wij gezellig vieren in Zuid Amerika (is weer eens wat anders)
´s Morgens zijn wij naar Pucara de Tilcara gaan wandelen (fort van Tilcara). Boven op de berg heb je een gigiantisch uitzicht naar alle kanten van de vallei.
Op deze berg woonden in de Prehistorie de Pucaras. (10.000 vor Chr)Na hun kwamen de Inca´s totdat de Spanjaarden de berg veroverderden door Vitipoca, de leider van de Inca´s te arresteren. De bevolking moest gedwongen werken voor de bezetter, waardoor de bevolking zeer snel in aantal verminderde. De berg veranderde in een ruine. In 1908 zijn archeologen aan het werk gegaan om de ruines te restaureren. Niet alle huisjes zijn opgebouwd. Je krijgt wel een goed beeld hoe men hier geleefd moet hebben.
De resr van de dag hebben we gezellig thuis en in retaurantjes doorgebracht.
1 oktober;
Vandaag gingen wij op weg naar Irya, een dorpje aan het einde van de wereld!! Helaas kwamen wij 53 km voor het plaatsje op een woeste weg met keien terecht en het risico een lekkeband te krijgen wilden wij niet lopen. Dus zijn wij snel weer terug gegaan en ging de tocht naar Humuaca, een stad met 7000 inwoners, een leuk plein en een indrukwekken monument ter nagedachtenis aan de bevrijdingsoorlog van 1810-1823. Vanaf het monument werden wij weer getracteerd op een bijzonder vergezicht. Om 12.00 uur staat het plein vol met mensen, omdat er bij de Municipal, naast de katedraal een luik opengaat waar een franciscaner monnik te voorschijn komt!!1 Na afloop applaudiseerde iedereen (Cees niet hoor)
Het lukt mij vandaag niet om fot´s te plaatsen.

• 02 Oktober 2011 - 08:55

Matthé:

Helaas te laat ,maar toch van harte en nog vele jaren met Marja en uiteraard met ons

Nog veel plezier,

Matthé