Aguas Calientes y Machu Pichu - Reisverslag uit Lima, Peru van marjaencees - WaarBenJij.nu Aguas Calientes y Machu Pichu - Reisverslag uit Lima, Peru van marjaencees - WaarBenJij.nu

Aguas Calientes y Machu Pichu

Door: marjaencees

13 September 2011 | Peru, Lima

Vandaag zijn er alleen foto´s te zien. Morgen volgt het verslag. Wij gaan nl. met een taxichauffeur naar enkele belangrijke plaatsen buiten Cuzco.
Hier dan beloofde verslag.
11 september. Wij staan om 05.30 uur op om op tijd bij de trien te zijn in Poroy, een plaats buiten Cuzco,Waij vertrekken om 7.45 en maken een stop in Ollitaytambo. Hier kunnen mensen, die de Inca Trail niet in z´n geheel willen lopen,starten. Er stonden dragers klaar om hun bagage en tenten te sjouwen.Vanaf deze plaats is het nog 2 of 3 dagen lopen, al naar gelang je leeftijd en conditie.
Aguas Calientes;een dorpje omgeven door hoge bergen. Alles is hier ingesteld op het toerisme, veel eettentjes en souvenirswinkeltjes.Je wordt behoorlijk afgezet. Zij wonen in krotten maar graaien als de beste.
Zo bood een hotelbediende ons aan bus kaartjes voor ons te gaan halen (25 dollar). Daar wij meer dan genoeg tijd hadden besloten wij dit zelf wel te gaan doen en de kaartjes waren 15,50 dollar!!!
De volgende morgen gingen wij met de bus van half acht naar Machu Pichu (ontdekt 1909) een bustocht van ongeveer 25 minuten door de jungle. Eenmaal daar aangekomen zie je wederon een commercieel circus. Eenmaal door de controle kwamen wij onder begeleiding van een gide in een totaalverbazingwekkende wereld terecht.
Priesters, wetenschappers astronomen, astrologen, landbouwkundigen), enkele leden van de koninklijke familie en hun bedienden trokken zich hier terug na de invasie in Cuzco van de Spanjaarden. In totaal woonden hiet 800 tot 1000 mensen.
De Inca´s dachten in trilogieen;

b.v. Geest, liefde en werk.
Symbolen; slang (beweeglijkheid), puma (kracht en snelheid) en de condor, symbool voor wijsheid en dit was de vogel die het hoogst kon vliegen, Zij dachten dat de condor de geesten naar boven brachten.
Verder waren er drie tempels; van de Zon, deRegen en de Wind.
Er was ook nog een aparte tempel van Pachamama (moederaarde)

De Inca´s die balangrijk waren woonden hoger op de berg dan de bedienden. Ook aan de stenen kon je zien of er een belangrijk persoon woonde.
Wij hebben hier vol ontzag en respect voor de Inca´s rondgelopen. Zij zochten naar rust en innerlijke balans en dat voel je ook wanneer je daar loopt.
Helaas is het dorp ten onder gegaan aan de pokken.

• 13 September 2011 - 16:02

Wilma:

Geweldige reis zo te zien! Heel veel plezier en cultuurgenot nog X

• 14 September 2011 - 14:46

Gerard Van Dijk:

Geweldig mooie foto's,maar wel klimmen geblazen en even sjouwen met de bagage de berg op.
    Maar ja voor al dat moois moet je wat over hebben en.....jullie zijn nog jong en vitaal.

• 14 September 2011 - 15:05

Karen Ruijl:

Wat zullen jullie genieten en veel indrukken opdoen. Prachtig ! Klim ze.

liefs Karen

• 15 September 2011 - 09:29

Wilma:

Wat een ervaring dit te zien!