Cuzco - Reisverslag uit Cusco, Peru van marjaencees - WaarBenJij.nu Cuzco - Reisverslag uit Cusco, Peru van marjaencees - WaarBenJij.nu

Cuzco

Door: marjaencees

10 September 2011 | Peru, Cusco

10 september
Wij zijn op dit moment in Cusco/Cuzco.Cuzco betekent NAVEL, de navel van het Inca rijk.
Cuzco ligt op 3300 meter hoogte. Een levendige stad met 16 grote kerken en meerdere kloosters. El Convento de Santa Jeronimo is gebouwd op een oude tempel van de Inca´s. Er zijn meerdere aardbevingen geweest die het klooster verwoestte. Toen kwamen er muren van de tempel vrij die alle aardevingen hebben doorstaan.
Cuzco straalt meer luxe uit dan Arequipa. Wel wordt je overspoelt door straatverkopers, waaronder ook veel kinderen,
In Cuzco woonden de Inca koningen. De laatste koning van Atahualpa, die na een gevangenschap van 9 maanden capituleerde door zijn staf (symbool van zijn waardigheid en macht)door aan Pizarro te geven in ruil voor zijn vrijheid, maar de bisschop van Cuzco gaf opdracht om hem te vermoorden.Dit betekende het einde van het Inca tijdperk.

• 12 September 2011 - 09:24

Marielle:

Hoi Marja en Cees,

Hebben jullie mijn vorige berichtje gehad? Ik zie het niet meer staan dus hopelijk heb ik niets verkeerd gedaan ;-)

Erg leuk om jullie belevenissen te lezen en de foto's te zien! Geniet er lekker van samen.

Liefs
    Marielle

• 14 September 2011 - 14:41

Gerard Van Dijk:

Heerlijk even relaxen; jullie hebben al zoveel gezien, dus lekker even bijkomen.
    Taalfoutjes is niet belangrijk,als het verslag en de foto'maar goed zijn.
    Geniet lekker verder