Op weg naar Salta - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marjaencees - WaarBenJij.nu Op weg naar Salta - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marjaencees - WaarBenJij.nu

Op weg naar Salta

Door: marjaencees

01 Oktober 2011 | Argentinië, Buenos Aires

28 september: Wij verlaten Chili. Om 9.00 uur worden wij naar de bus gebracht. Bij het verlaten van chili moest iedereen de bus uit om zijn immigratiebriefje bij de politie in te leveren. Dat duurde wel 45 minuten. Bij de grens van Argentinie was het nog erger. Eerst 30 minuten wachten in de bus, dan allemaal er weer uit met je paspoort. Vervolgens je bagage uit de bus halen en naar een controleapparaat toe. Dit kostte anderhalf uur. De gehele reis heeft ongeveer 12 uur geduurd, lijkt lanf, maar de rit was de moeite waard. Wederom prachtige beelden. De bus was lux en het ontbrak ons aan niets.
Eenmaal in Salta waren wij binnen 10 minuten in ons hotel, vlakbij La Plaza del 9 de julio. Het was wel laat, maar wij zijn toch gezellig een terrasje gaan pikken en een klein hapje genuttigd. Voor het eerst deze vakantie lagen wij om kwart over twaalf op bed!!!