Dagtrip naar Pisac - Reisverslag uit Lima, Peru van marjaencees - WaarBenJij.nu Dagtrip naar Pisac - Reisverslag uit Lima, Peru van marjaencees - WaarBenJij.nu

Dagtrip naar Pisac

Door: marjaencees

14 September 2011 | Peru, Lima

13 september; trip naar Pisac, 33 km van Cuzco.
Deze dag gingen wij op stap met een taxichauffeur(Persie). Hij begeleidde ons de gehele dag. Op weg naar Pisac stopten wij bij een soort dierentuin voor zieke/gehandicapte dieren. Daar waren ook vier Condors, 3 volwassenen en een jong van 1 jaar (bruin van kleur). Deoderen zijn hier terecht gekomen doordat zij vergiftigd zijn (veren van Condors zijn veel geld waard). Het jong is hier geboren en zal op het moment dat het volwassen is ( 2 jaar) in de vrije natuur worden losgelaten. Er was ook een Puma, die gebruikt werd in een discotheek, gedrogeerd, zodat hij niets kon doen. Bezoekers van de discotheek komden dan op de foto met de puma.wj vervolgden onze reis naar Pisac en maakten een stop op een punt waar wij in het dak Pisac zagen liggen met de ruines, de zonnetempel en de begraafplaats van de Inca´s.
De berg waar wij tegenaan keken is het symbool van Pachamama(moederaarde) Verder zag je heel goed de Heilige Vallei, zo genoemd door de Inca´s vanwege de bijzondere en grote landbouwopbrengsten + 65,5 hectaren terrassen tegen de berg aan.Het water van de rivier scheen ook helend te werken.
Na een bezoek aan de lokale markt hebben wij genoten van een lunch bij de plaatselijke horeca!!! Vervolgens gingen wij weer richting Cuzco om 4 belangrijke historische plaatsen te bezoekenl.TamoMackay,eesoort badhuis van de Incas,PucaPucara, een oude controlepost, Qenco-heiligdom en Sysayhuaman. Helaas deed het weer roet in het eten. Het was erg koud en het regende behoorlijk.
Om 17.30 waren wij weer in het hotel, koud en verkleumd, maar al met al was het een perfecte dag.

• 15 September 2011 - 08:48

Matthé:

Jullie maken op korte termijn wel veel mee.
    Fantastisch, eindelijk de condor in beeld.
    Veel plezier nog.
    Hier gaat alles met iedereen nog goed.

Groeten,

Matthé

• 16 September 2011 - 08:07

Jet :

Zoals ik het verslag lees zien jullie ontzettend veel, fantastisch zo'n reis.
    Singapore was voor mij weer genieten , ook de 5 dagen met Babs alleen op Bali was super. Eind volgende week vertrekken wij via parijs naar zuid spanje. Marja en Cees nog veel reisplezier.
    Kus Jet

• 16 September 2011 - 14:53

Frans En Toos.:

Hoi Marja en Cees.
    Wat een leuke reis, wij genieten mee.
    Nu gaan wij ook even weg New York enz. maar zolang als jullie blijven wij niet weg.
    Bedankt voor de goede reis wens, zeer attent!
    Liefs Frans en Toos

• 18 September 2011 - 08:54

Els:

wat maken jullie veel mee,geweldig!
    Foto van jou in de plensregen deed mij denken aan onze brommervakantie lang lang geleden.

hier alles goed, zoals van ouds erg druk.

knuffel ELS