Puno- La Paz - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van marjaencees - WaarBenJij.nu Puno- La Paz - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van marjaencees - WaarBenJij.nu

Puno- La Paz

Door: marjaencees

19 September 2011 | Bolivia, Sucre

Vertrek 8.30.
Wij hadden het getroffen. Onze zitplaatsen waren boven voor het raam. Een gigantisach uitzicht over de hoogvlaktes en aan de andere kant het Titicacameer.
Bij de grens naar Bolivia moesten wij langs de politiecontrole en de immigratiecontrole. Vervolgens liepen wij zo´n 300 meter naar de grens, alwaar de bus ons weer opwachtte.
De tijd moesten wij 1 uur vooruitzetten.
In Copacabana (8 km verder) werden wij tot onze verrassing uit de bus gezet.
Een uur later zouden wij opgehaald worden door een andere bus. Wij zijn maar gaan lunchen. Boliva bleek nog goedkoper te zijn dan Peru.
Die beloofde grote bus kwam niet. Wij werden verdeeld over kleine busjes. volgens ons was dat niet volgens afspraak.
Niet getreurd, de reis ging verder met alsmaar dat Titicacameer in beeld, dan links, dan rechts met vergezichten die je deden geloven dat het een zee betrof en geen meer.
In het plaatsje Tiquina (112 km van La Paz) gingen wij met een klein bootje naar de overkant en de bus werd op een soort vlot overgevaren.
Best een leuke ervaring.
Wat ons opviel tijdens de reis, is dat de huizen in Bolivia mooier zijn en vaak in een kleur geverfd (zoals in Zuid Europa)
Ook hier de hoogvlaktes, echter richting La Paz herrezen als decor
rij van bergen met sneeuw bedekt. Schitterend om te zien.
Toen wij La Paz naderden beseften wij pas hoe groot deze stad is. De stad heeft 11 miljoen inwoners.
Midden in de stad werden wij uit de bus gegooid. Zoek het maar uit verder!!! Gelukkig was er een taxi die ons naar het hotel bracht.
Helaas : de foto´s door Cees gemaakt zijn van een dermate grote kwaliteit, intensiteit, kleurvariatie, diepte, scherpte en professionaliteit dat geen enkele computer in Bolivia in staat is ze allemaal op ons reiaverslag te plaatsen. Hopelijk hebben wij de volgende keer meer succes.