La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van marjaencees - WaarBenJij.nu La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van marjaencees - WaarBenJij.nu

La Paz

Door: marjaencees

21 September 2011 | Bolivia, La Paz

18 en 19 septemer:
La Paz, een stad met vele gezichten, gelegen in een kom, omgeven door bergen die ondertussen volgebouwd zijn. De stad met 11 miljon inwomers is druk, smerig en stinkt naar uitlaatgassen. Je weet amper waar je over moet teken. De stoepen zijn overal kapot. De oude wijk Santa Cruz met Plaza Murillo maakte op ons ook niet zoveel indruk. Plaza Murillo is heel mooi, maar als toerist moet je zoeken naar een plaats waar je een kopje koffie. Geen terrasjes of zo!!
Wat wij wel mooi vonden was het park Lailacota, dat midden in La Paz is aangelegd. Hier kan jong en oud zich vermaken, speeltuin voor de kleintjes en vele sportvelde voor de jongeren.
Nog iets positiefs is dat wij geen last hebben gehad van bedelende mensen en straatverkopers zoals in Cuzco.
Ondanks alles hebben wij ons goed vermaakt en heerlijk gegeten in een Canadees restaurant.

• 21 September 2011 - 16:36

Wilma:

Bijzonder hè, die armoede, rijkdom en mooie natuur zo vlak bij elkaar.