Bussreis met een collectivo - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van marjaencees - WaarBenJij.nu Bussreis met een collectivo - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van marjaencees - WaarBenJij.nu

Bussreis met een collectivo

Door: marjaencees

27 September 2011 | Bolivia, Sucre

23 september: Met een(collectivo9 zijn wij om 12.00 uur vertrokken naar Uyuni.(7 euro p.p.)
De terminal was vies en je zag daar overwegend de plaatselijke bevolking. Wij moesten 200 km afleggen met de bus. Dan denk je, nou dat zijn ongeveer 3 uren. Niets daarvan, het merendeel van de wegen zijn nog ongeplaveid. Van tijd tot tijd werd er gestopt om een paar mensen langs de
weg op te pikken.De reis bestond uit veel bibberen, maar wanneer je naar buiten keek maakte dat veel goed. Waren de bergen in het begin woest, naar mate wij dichter bij Uyuni kwamen werd het landschap mmeer maanachtig. Wij kwamen om 17.30 maan in Uyuni, voor ons een stadje uit de middeleeuwen. We overnachtte in Hotel Tambo Aymara, een hotelletje in koloniale stijl. Het was daar al aardig koud. Gelukkig was er verwarming op de kamer.De volgende dagen zouden vermeoiend worden, dus op tijd naar bed!!